Stronghold: Diferență între versiuni
Fără descriere a modificării |
|||
(Nu s-au afișat 18 versiuni intermediare efectuate de același utilizator) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Fișier:Stronghold_artwork.png|link=|left|200x146px|Stronghold Artwork]] | [[Fișier:Stronghold_artwork.png|link=|left|200x146px|Stronghold Artwork]] '''Fortareata''' este o facilitate a jocului introdusa in Martie 2019 ce va oferi tribului posibilitatea de a construi o fortareata partajata, cu diverse beneficii, cel mai important fiind acela de a putea trimite armate mult mai mari. Ridicarea fortaretelor este destul de costisitoare si va necesita efortul unit al tribului.. Toti membrii tribului pot contribui la cresterea lor, dar de administrarea efectiva a fortaretelor se pot ocupa doar intemeietorii si conducatorii. Atacarea si chiar distrugerea unei fortarete va aduce diverse beneficii tribului atacator. | ||
= | = Construirea unei fortarete = | ||
Intemeietorii pot incepe constructia unei fortarete intr-o zona libera de pe harta. Locul de constructie este creat instant si este vizibil imediat pe harta. In aceasta faza fortareata nu are nici o utilitate, dar are nevoie de resurse. Toti membrii tribului pot trimite resurse din satele lor catre fortareata pentru a ajuta la ridicarea ei. Resursele pot fi trimise doar spre fortareata, si nu invers. | |||
Daca resursele necesare nu vor fi trimise in timp util, santierul va disparea de pe harta si toate resursele se vor pierde. Timpu necesar in care poate fi construita fortareata este de 72 ore pe o lume cu viteza "1" (36 ore pe viteza "2" si asa mai departe). Toate atacurile ce sosesc pe o fortareata neconstruita ( santierul ) se vor transforma in vizite si se vor intoarce la satele de origine. | |||
= Imbunatatirea unei fortarete = | |||
De indata ce fortareata a ajuns la nivelul 1, aceasta poate fi folosita. Pentru imbunatatire aceasta poate fi actualizata pana la nivelul 10. Fiecare constructie necesita o anumita cantitate de resurse (precum construirea efectiva a fortaretei), insa aceste actualizari pot fi realizate oricand si nu necesita finalizare intr-un anumit interval de timp. Dupa finalizarea actualizarilor, toate cladirile din fortareata sunt setate la noile nivele (a se vedea tabelul de mai jos). Acelasi lucru se aplica si in cazul reducerii nivelului fortaretei. Costurile aferente actualizarilor pentru fiecare nivel in parte sunt corelate cu numarul de sate detinute de trib. | |||
Cladirile din interiorul unei fortarete depind de nivelul acesteia. Cu exceptia zidului si a cladirii principale ele pot fi demolate si doar zidul poate fi reparat. Fortareata va avea mereu o prima biserica chiar daca bisericile nu sunt activate pe serverul in cauza. Diferenta consta in faptul ca aceasta biserica nu ofera o raza de actiune si are importanta doar pentru fortareata in sine. | |||
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
!colspan="10"|''' | !colspan="10"|'''Cladirile Fortaretei''' | ||
|- | |- | ||
!colspan="1"|''' | !colspan="1"|'''Imagine''' | ||
|''' | |'''Nivel''' | ||
|''' | |'''Cladire Principala''' | ||
|''' | |'''zid''' | ||
|''' | |'''Cazarma''' | ||
|''' | |'''Grajd''' | ||
|''' | |'''Atelier''' | ||
|''' | |'''Piata Centrala''' | ||
|''' | |'''Fierarie''' | ||
|''' | |'''Biserica''' | ||
|- | |- | ||
|[[ | |[[Fișier:Stronghold_0.png|link=|120x86px|Stronghold Construction Site]] | ||
|0 | |0 | ||
|1 | |1 | ||
Linia 42: | Linia 41: | ||
|0 | |0 | ||
|- | |- | ||
|rowspan="2"|[[ | |rowspan="2"|[[Fișier:Stronghold_1.png|link=|120x86px|Stronghold Level 1+2]] | ||
|1 | |1 | ||
|3 | |3 | ||
Linia 63: | Linia 62: | ||
|- | |- | ||
|rowspan="2"|[[ | |rowspan="2"|[[Fișier:Stronghold_3.png|link=|120x86px|Stronghold Level 3+4]] | ||
|3 | |3 | ||
|9 | |9 | ||
Linia 84: | Linia 83: | ||
|- | |- | ||
|rowspan="2"|[[ | |rowspan="2"|[[Fișier:Stronghold_5.png|link=|120x86px|Stronghold Level 5+6]] | ||
|5 | |5 | ||
|15 | |15 | ||
Linia 105: | Linia 104: | ||
|- | |- | ||
|rowspan="2"|[[ | |rowspan="2"|[[Fișier:Stronghold_7.png|link=|120x86px|Stronghold Level 7+8]] | ||
|7 | |7 | ||
|21 | |21 | ||
Linia 126: | Linia 125: | ||
|- | |- | ||
|rowspan="2"|[[ | |rowspan="2"|[[Fișier:Stronghold_9.png|link=|120x86px|Stronghold Level 9+10]] | ||
|9 | |9 | ||
|27 | |27 | ||
Linia 149: | Linia 148: | ||
|} | |} | ||
= | = Avantajele fortaretei = | ||
Fortareata prezinta urmatoarele avantaje: | |||
* Spatiu semnificativ mai mare in ferma comparativ cu satele obisnuite. | |||
* Capacitate de depozitare mult mai mare. Aceste resurse pot fi jefuite in conditiile in care setarile serverului permit acest aspect. | |||
* O crestere cu 100% a timpului de recrutare a unitatilor comparativ cu satele obisnuite. | |||
* Fiecare nivel al fortaretei sporeste nivelul abilitatilor la nivel de trib cu 10%, putand ajunge la un total de 100%. | |||
Reducerea nivelului fortaretei in cazul unui jucator dintr-un trib inamic va aduce urmatoarele beneficii tribului: | |||
* Taleri gratuiti pentru fiecare membru al tribului. Numarul talerilor depinde de numarul satelor din tribul inamic si de nivelul fortaretei atacate. | |||
* Temporar, un bonus aditional de +100% viteza de recrutare atunci cand fortareata inamicului este redusa cu unul sau mai multe nivele. | |||
= Atacarea unei fortarete = | |||
Atacurile asupra unei fortarete functioneaza in mod similar procesului de atacare a satelor normale cu exceptia urmatoarelor 3 diferente principale: | |||
* Atunci cand atacati o fortareata doar zidul si cladirea principala pot fi setate ca tinta pentru catapulte. | |||
* Fortareata poate fi doar distrusa si '''nu''' cucerita. Cand fortareata ajunge la nivelul 0 poate fi reconstruita din nou. Daca resursele necesare construirii acesteia nu sunt obtinute in timp util atunci va fi inlaturata de pe harta. | |||
* Fortareata foloseste un nou sistem denumit "'Vitejie'". | |||
'''Vitejie''' | |||
Atacurile primite de la o fortareata respectiv, cele trimise catre aceasta folosesc sistemul de vitejie, ce functioneaza in mod similar sistemului pentru moral, chiar daca acesta nu este activat pe serverul in cauza. | |||
Aceasta are efect asupra puterii de atac si este calculata in momentul in care o comanda este trimisa de la nivelul unei fortarete sau catre aceasta. Se calculeaza in functie de punctajul detinut de trib/jucator. Parasirea sau aderarea la un trib nu influenteaza valoarea acesteia. Impactul oscileaza intre o valoare minima de 10% si una maxima de 150%. | |||
'''Repararea zidului''' | |||
Zidul fortaretei functioneaza la fel ca zidul din orice alt sat cu exceptia faptului ca intemeietorii si conducatorii pot doar sa il repare si nu sa il construiasca. Zidul poate fi reparat doar pana la nivelul maxim detinut de fortareata. | |||
''' | '''Reducerea nivelului fortaretei''' | ||
Atacarea cladirii principale poate conduce la reducerea nivelului fortaretei intrucat acestea sunt direct conectate. Pentru determinarea nivelului fortaretei, cladirea principala trebuie sa fie exact la acelasi nivel (rotunjire in minus). De exemplu: daca o fortareata de nivel 8 (cladire principala nivel 24) este atacata si cladirea principala este redusa la nivelul 23, fortareata va fi redusa la 7 si drept urmare si nivelul cladirii principale la 21. Drept urmare, cladirea principala poate fi redusa cu 3 nivele/atac insa fortareata doar cu 1. |
Versiunea curentă din 4 martie 2019 21:05
Fortareata este o facilitate a jocului introdusa in Martie 2019 ce va oferi tribului posibilitatea de a construi o fortareata partajata, cu diverse beneficii, cel mai important fiind acela de a putea trimite armate mult mai mari. Ridicarea fortaretelor este destul de costisitoare si va necesita efortul unit al tribului.. Toti membrii tribului pot contribui la cresterea lor, dar de administrarea efectiva a fortaretelor se pot ocupa doar intemeietorii si conducatorii. Atacarea si chiar distrugerea unei fortarete va aduce diverse beneficii tribului atacator.
Construirea unei fortarete
Intemeietorii pot incepe constructia unei fortarete intr-o zona libera de pe harta. Locul de constructie este creat instant si este vizibil imediat pe harta. In aceasta faza fortareata nu are nici o utilitate, dar are nevoie de resurse. Toti membrii tribului pot trimite resurse din satele lor catre fortareata pentru a ajuta la ridicarea ei. Resursele pot fi trimise doar spre fortareata, si nu invers.
Daca resursele necesare nu vor fi trimise in timp util, santierul va disparea de pe harta si toate resursele se vor pierde. Timpu necesar in care poate fi construita fortareata este de 72 ore pe o lume cu viteza "1" (36 ore pe viteza "2" si asa mai departe). Toate atacurile ce sosesc pe o fortareata neconstruita ( santierul ) se vor transforma in vizite si se vor intoarce la satele de origine.
Imbunatatirea unei fortarete
De indata ce fortareata a ajuns la nivelul 1, aceasta poate fi folosita. Pentru imbunatatire aceasta poate fi actualizata pana la nivelul 10. Fiecare constructie necesita o anumita cantitate de resurse (precum construirea efectiva a fortaretei), insa aceste actualizari pot fi realizate oricand si nu necesita finalizare intr-un anumit interval de timp. Dupa finalizarea actualizarilor, toate cladirile din fortareata sunt setate la noile nivele (a se vedea tabelul de mai jos). Acelasi lucru se aplica si in cazul reducerii nivelului fortaretei. Costurile aferente actualizarilor pentru fiecare nivel in parte sunt corelate cu numarul de sate detinute de trib.
Cladirile din interiorul unei fortarete depind de nivelul acesteia. Cu exceptia zidului si a cladirii principale ele pot fi demolate si doar zidul poate fi reparat. Fortareata va avea mereu o prima biserica chiar daca bisericile nu sunt activate pe serverul in cauza. Diferenta consta in faptul ca aceasta biserica nu ofera o raza de actiune si are importanta doar pentru fortareata in sine.
Cladirile Fortaretei | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Imagine | Nivel | Cladire Principala | zid | Cazarma | Grajd | Atelier | Piata Centrala | Fierarie | Biserica |
0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | |
1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 15 | 1 | ||
2 | 6 | 4 | 4 | 4 | 2
| ||||
3 | 9 | 6 | 6 | 6 | 3
| ||||
4 | 12 | 8 | 8 | 8 | 4
| ||||
5 | 15 | 10 | 10 | 10 | 5
| ||||
6 | 18 | 12 | 12 | 12 | 7
| ||||
7 | 21 | 14 | 14 | 14 | 9
| ||||
8 | 24 | 16 | 18 | 16 | 11
| ||||
9 | 27 | 18 | 22 | 18 | 13
| ||||
10 | 30 | 20 | 25 | 20 | 15
|
Avantajele fortaretei
Fortareata prezinta urmatoarele avantaje:
- Spatiu semnificativ mai mare in ferma comparativ cu satele obisnuite.
- Capacitate de depozitare mult mai mare. Aceste resurse pot fi jefuite in conditiile in care setarile serverului permit acest aspect.
- O crestere cu 100% a timpului de recrutare a unitatilor comparativ cu satele obisnuite.
- Fiecare nivel al fortaretei sporeste nivelul abilitatilor la nivel de trib cu 10%, putand ajunge la un total de 100%.
Reducerea nivelului fortaretei in cazul unui jucator dintr-un trib inamic va aduce urmatoarele beneficii tribului:
- Taleri gratuiti pentru fiecare membru al tribului. Numarul talerilor depinde de numarul satelor din tribul inamic si de nivelul fortaretei atacate.
- Temporar, un bonus aditional de +100% viteza de recrutare atunci cand fortareata inamicului este redusa cu unul sau mai multe nivele.
Atacarea unei fortarete
Atacurile asupra unei fortarete functioneaza in mod similar procesului de atacare a satelor normale cu exceptia urmatoarelor 3 diferente principale:
- Atunci cand atacati o fortareata doar zidul si cladirea principala pot fi setate ca tinta pentru catapulte.
- Fortareata poate fi doar distrusa si nu cucerita. Cand fortareata ajunge la nivelul 0 poate fi reconstruita din nou. Daca resursele necesare construirii acesteia nu sunt obtinute in timp util atunci va fi inlaturata de pe harta.
- Fortareata foloseste un nou sistem denumit "'Vitejie'".
Vitejie
Atacurile primite de la o fortareata respectiv, cele trimise catre aceasta folosesc sistemul de vitejie, ce functioneaza in mod similar sistemului pentru moral, chiar daca acesta nu este activat pe serverul in cauza.
Aceasta are efect asupra puterii de atac si este calculata in momentul in care o comanda este trimisa de la nivelul unei fortarete sau catre aceasta. Se calculeaza in functie de punctajul detinut de trib/jucator. Parasirea sau aderarea la un trib nu influenteaza valoarea acesteia. Impactul oscileaza intre o valoare minima de 10% si una maxima de 150%.
Repararea zidului
Zidul fortaretei functioneaza la fel ca zidul din orice alt sat cu exceptia faptului ca intemeietorii si conducatorii pot doar sa il repare si nu sa il construiasca. Zidul poate fi reparat doar pana la nivelul maxim detinut de fortareata.
Reducerea nivelului fortaretei
Atacarea cladirii principale poate conduce la reducerea nivelului fortaretei intrucat acestea sunt direct conectate. Pentru determinarea nivelului fortaretei, cladirea principala trebuie sa fie exact la acelasi nivel (rotunjire in minus). De exemplu: daca o fortareata de nivel 8 (cladire principala nivel 24) este atacata si cladirea principala este redusa la nivelul 23, fortareata va fi redusa la 7 si drept urmare si nivelul cladirii principale la 21. Drept urmare, cladirea principala poate fi redusa cu 3 nivele/atac insa fortareata doar cu 1.