Stronghold: Diferență între versiuni

De la Tribalwars Wiki RO
Jump to navigation
(Pagină nouă: link=|left|200x146px|Stronghold ArtworkThe '''Strongholds''' are a game feature introduced in March 2019 which offer tribes the ability to build up...)
 
 
(Nu s-au afișat 20 de versiuni intermediare efectuate de același utilizator)
Linia 1: Linia 1:


[[File:Stronghold_Artwork.png|link=|left|200x146px|Stronghold Artwork]]The '''Strongholds''' are a game feature introduced in March 2019 which offer tribes the ability to build up a shared stronghold, which provides several benefits, most importantly allowing to launch larger attacks. Building up strongholds is a costly endeavor and requires the whole tribe to contribute resources. While every tribe member can contribute to the stronghold only barons and dukes can administrate it. Attacking or even destroying a stronghold will give rewards to the attacking tribe.
[[Fișier:Stronghold_artwork.png|link=|left|200x146px|Stronghold Artwork]] '''Fortareata''' este o facilitate a jocului introdusa in Martie 2019 ce va oferi tribului posibilitatea de a construi o fortareata partajata, cu diverse beneficii, cel mai important fiind acela de a putea trimite armate mult mai mari. Ridicarea fortaretelor este destul de costisitoare si va necesita efortul unit al tribului.. Toti membrii tribului pot contribui la cresterea lor, dar de administrarea efectiva a fortaretelor se pot ocupa doar intemeietorii si conducatorii. Atacarea si chiar distrugerea unei fortarete va aduce diverse beneficii tribului atacator.






= Building a Stronghold =
= Construirea unei fortarete =


Dukes can use the Stronghold screen to set up the construction site on a grass tile. The construction site is established instantly and visible on the map. In this state the stronghold doesn't have any function, but it needs resources. All tribe members can send resources from their villages to the stronghold to help construct it. Resources can only be sent to a stronghold but '''not''' sent back from it.
Intemeietorii pot incepe constructia unei fortarete intr-o zona libera de pe harta. Locul de constructie este creat instant si este vizibil imediat pe harta. In aceasta faza fortareata nu are nici o utilitate, dar are nevoie de resurse. Toti membrii tribului pot trimite resurse din satele lor catre fortareata pentru a ajuta la ridicarea ei. Resursele pot fi trimise doar spre fortareata, si nu invers.


If the necessary resources are not delivered in time the construction site will disappear from the map and all send resources are lost. The time until which a construction site needs to be completed is 72 hours on a world with a speed of "1" (36 hours on a world with speed "2" accordingly). Any attacks arriving at a construction site will automatically turn into a visit and return to the village the attack came from.
Daca resursele necesare nu vor fi trimise in timp util, santierul va disparea de pe harta si toate resursele se vor pierde. Timpu necesar in care poate fi construita fortareata este de 72 ore pe o lume cu viteza  "1" (36 ore pe viteza "2" si asa mai departe). Toate atacurile ce sosesc pe o fortareata neconstruita ( santierul ) se vor transforma in vizite si se vor intoarce la satele de origine.


= Imbunatatirea unei fortarete =


= Upgrading a Stronghold =
De indata ce fortareata a ajuns la nivelul 1, aceasta poate fi folosita. Pentru imbunatatire aceasta poate fi actualizata pana la nivelul 10. Fiecare constructie necesita o anumita cantitate de resurse (precum construirea efectiva a fortaretei), insa aceste actualizari pot fi realizate oricand si nu necesita finalizare intr-un anumit interval de timp. Dupa finalizarea actualizarilor, toate cladirile din fortareata sunt setate la noile nivele (a se vedea tabelul de mai jos). Acelasi lucru se aplica si in cazul reducerii nivelului fortaretei. Costurile aferente actualizarilor pentru fiecare nivel in parte sunt corelate cu numarul de sate detinute de trib.


Once the stronghold has reached level 1 it is ready to be used. But to make it even stronger it can be upgraded to a total of 10 levels. These upgrades require resources (just like constructing the stronghold) but these upgrades can be done at any time and don't need to be finished within a specific timeframe. Once an upgrade is finished all buildings in the stronghold are set to the new levels (see below). The same applies if the level of a stronghold is reduced. The upgrade/build costs for each new level are connected to the amount of villages the tribe owns.
Cladirile din interiorul unei fortarete depind de nivelul acesteia. Cu exceptia zidului si a cladirii principale ele pot fi demolate si doar zidul poate fi reparat. Fortareata va avea mereu o prima biserica chiar daca bisericile nu sunt activate pe serverul in cauza. Diferenta consta in faptul ca aceasta biserica nu ofera o raza de actiune si are importanta doar pentru fortareata in sine.
 
The buildings inside a stronghold depend on the level of the stronghold. Except of the wall and the headquarters they cannot be damaged and only the wall can be repaired. Strongholds always have a "first church", even when churches are disabled on the world. But this church does '''not''' provide a radius and only counts for the stronghold itself.


{| class="wikitable"
{| class="wikitable"
!colspan="10"|'''Stronghold Buildings'''
!colspan="10"|'''Cladirile Fortaretei'''
|-
|-
!colspan="1"|'''Icon'''
!colspan="1"|'''Imagine'''
|'''Level'''
|'''Nivel'''
|'''HQ'''
|'''Cladire Principala'''
|'''Wall'''
|'''zid'''
|'''Barracks'''
|'''Cazarma'''
|'''Stable'''
|'''Grajd'''
|'''Workshop'''
|'''Atelier'''
|'''Rally Point'''
|'''Piata Centrala'''
|'''Smithy'''
|'''Fierarie'''
|'''Church'''
|'''Biserica'''
|-
|-
|[[File:Stronghold_0.png|link=|120x86px|Stronghold Construction Site]]
|[[Fișier:Stronghold_0.png|link=|120x86px|Stronghold Construction Site]]
|0
|0
|1
|1
Linia 42: Linia 41:
|0
|0
|-
|-
|rowspan="2"|[[File:Stronghold_1.png|link=|120x86px|Stronghold Level 1+2]]
|rowspan="2"|[[Fișier:Stronghold_1.png|link=|120x86px|Stronghold Level 1+2]]
|1
|1
|3
|3
Linia 63: Linia 62:


|-
|-
|rowspan="2"|[[File:Stronghold_3.png|link=|120x86px|Stronghold Level 3+4]]
|rowspan="2"|[[Fișier:Stronghold_3.png|link=|120x86px|Stronghold Level 3+4]]
|3
|3
|9
|9
Linia 84: Linia 83:


|-
|-
|rowspan="2"|[[File:Stronghold_5.png|link=|120x86px|Stronghold Level 5+6]]
|rowspan="2"|[[Fișier:Stronghold_5.png|link=|120x86px|Stronghold Level 5+6]]
|5
|5
|15
|15
Linia 105: Linia 104:


|-
|-
|rowspan="2"|[[File:Stronghold_7.png|link=|120x86px|Stronghold Level 7+8]]
|rowspan="2"|[[Fișier:Stronghold_7.png|link=|120x86px|Stronghold Level 7+8]]
|7
|7
|21
|21
Linia 126: Linia 125:


|-
|-
|rowspan="2"|[[File:Stronghold_9.png|link=|120x86px|Stronghold Level 9+10]]
|rowspan="2"|[[Fișier:Stronghold_9.png|link=|120x86px|Stronghold Level 9+10]]
|9
|9
|27
|27
Linia 149: Linia 148:
|}
|}


= Stronghold Benefits =
= Avantajele fortaretei =
 
Strongholds have the following, permanent benefits:
*Significantly more farm space then normal villages.
*Much larger warehouse capacity. These resources can potentially be looted if the world settings allow for it.
*A 100% boost to unit recruitment times, compared to normal villages.
*Each level of a stronghold increases the duration of the Tribe Skills by 10%, up to a total of 100%.


Reducing the level of an enemy stronghold will reward the tribe with:
Fortareata prezinta urmatoarele avantaje:  
*Free coins for every tribe member. The amount of coins depends on the amount of villages the enemy tribe has and the level of the stronghold that was attacked.
*An additional, temporary +100% recruitment speed boost when an enemy stronghold is reduced by one or more levels.


* Spatiu semnificativ mai mare in ferma comparativ cu satele obisnuite.
* Capacitate de depozitare mult mai mare. Aceste resurse pot fi jefuite in conditiile in care setarile serverului permit acest aspect.
* O crestere cu 100% a timpului de recrutare a unitatilor comparativ cu satele obisnuite. 
* Fiecare nivel al fortaretei sporeste nivelul abilitatilor la nivel de trib cu 10%, putand ajunge la un total de 100%.


= Attacking a Stronghold =
Reducerea nivelului fortaretei in cazul unui jucator dintr-un trib inamic va aduce urmatoarele beneficii tribului:
Attacks on stronghold work mostly like attacks on normal villages but there are three important differences:
*When attacking a stronghold only the walls and HQ can be targeted by siege equipment.
*Strongholds can only be destroyed (see below), '''not''' conquered. When a stronghold reaches level 0 it becomes a construction site again. If the resources to build it up again are not provided in time it will be removed from the map.
*Strongholds use a new system called "Valor".


* Taleri gratuiti pentru fiecare membru al tribului. Numarul talerilor depinde de numarul satelor din tribul inamic si de nivelul fortaretei atacate.
* Temporar, un bonus aditional de +100% viteza de recrutare atunci cand fortareata inamicului este redusa cu unul sau mai multe nivele.


'''Valor'''
= Atacarea unei fortarete =


Attacks from or to a stronghold use valor, which works similar to the "morale" system, even if the world configuration does not use this setting.  The Valor calculation affects the attacker's strength and is calculated when a command is sent from or to a stronghold. It is calculated based on the tribe/player points. Leaving or joining a tribe does '''not''' have an affect on Valor. The impact of Valor has a minimum value of 20% and a maximum value of 150%.
Atacurile asupra unei fortarete functioneaza in mod similar procesului de atacare a satelor normale cu exceptia urmatoarelor 3 diferente principale:
* Atunci cand atacati o fortareata doar zidul si cladirea principala pot fi setate ca tinta pentru catapulte.
* Fortareata poate fi doar distrusa si '''nu''' cucerita. Cand fortareata ajunge la nivelul 0 poate fi reconstruita din nou. Daca resursele necesare construirii acesteia nu sunt obtinute in timp util atunci va fi inlaturata de pe harta.
* Fortareata foloseste un nou sistem denumit "'Vitejie'".


'''Vitejie'''


'''Repairing Walls'''
Atacurile primite de la o fortareata respectiv, cele trimise catre aceasta folosesc sistemul de vitejie, ce functioneaza in mod similar sistemului pentru moral, chiar daca acesta nu este activat pe serverul in cauza.


A stronghold's wall work just like the walls in any other village, but dukes and barons can only repair, not construct them. Walls can only be repaired up to the max level of the current stronghold level.
Aceasta are efect asupra puterii de atac si este calculata in momentul in care o comanda este trimisa de la nivelul unei fortarete sau catre aceasta. Se calculeaza in functie de punctajul detinut de trib/jucator. Parasirea sau aderarea la un trib nu influenteaza valoarea acesteia. Impactul oscileaza intre o valoare minima de 10% si una maxima de 150%.
'''Repararea zidului'''


Zidul fortaretei functioneaza la fel ca zidul din orice alt sat cu exceptia faptului ca intemeietorii si conducatorii pot doar sa il repare si nu sa il construiasca. Zidul poate fi reparat doar pana la nivelul maxim detinut de fortareata.


'''Reducing the Stronghold Level'''  
'''Reducerea nivelului fortaretei'''  


Attacking the HQ can lead to the stronghold level being reduced as they are directly connected. To determine the stronghold level the HQ has to be exactly the value for this level (rounded down). For example: If a stronghold level 8 (HQ level 24) is attacked and the HQ level is reduced to level 23, the stronghold level will be reduced to 7 and therefore the HQ level to 21. Thus the HQ can be reduced by 3 levels per attack but the stronghold level only by 1.
Atacarea cladirii principale poate conduce la reducerea nivelului fortaretei intrucat acestea sunt direct conectate. Pentru determinarea nivelului fortaretei, cladirea principala trebuie sa fie exact la acelasi nivel (rotunjire in minus). De exemplu: daca o fortareata de nivel 8 (cladire principala nivel 24) este atacata si cladirea principala este redusa la nivelul 23, fortareata va fi redusa la 7 si drept urmare si nivelul cladirii principale la 21. Drept urmare, cladirea principala poate fi redusa cu 3 nivele/atac insa fortareata doar cu 1.

Versiunea curentă din 4 martie 2019 21:05

Stronghold Artwork

Fortareata este o facilitate a jocului introdusa in Martie 2019 ce va oferi tribului posibilitatea de a construi o fortareata partajata, cu diverse beneficii, cel mai important fiind acela de a putea trimite armate mult mai mari. Ridicarea fortaretelor este destul de costisitoare si va necesita efortul unit al tribului.. Toti membrii tribului pot contribui la cresterea lor, dar de administrarea efectiva a fortaretelor se pot ocupa doar intemeietorii si conducatorii. Atacarea si chiar distrugerea unei fortarete va aduce diverse beneficii tribului atacator.


Construirea unei fortarete

Intemeietorii pot incepe constructia unei fortarete intr-o zona libera de pe harta. Locul de constructie este creat instant si este vizibil imediat pe harta. In aceasta faza fortareata nu are nici o utilitate, dar are nevoie de resurse. Toti membrii tribului pot trimite resurse din satele lor catre fortareata pentru a ajuta la ridicarea ei. Resursele pot fi trimise doar spre fortareata, si nu invers.

Daca resursele necesare nu vor fi trimise in timp util, santierul va disparea de pe harta si toate resursele se vor pierde. Timpu necesar in care poate fi construita fortareata este de 72 ore pe o lume cu viteza "1" (36 ore pe viteza "2" si asa mai departe). Toate atacurile ce sosesc pe o fortareata neconstruita ( santierul ) se vor transforma in vizite si se vor intoarce la satele de origine.

Imbunatatirea unei fortarete

De indata ce fortareata a ajuns la nivelul 1, aceasta poate fi folosita. Pentru imbunatatire aceasta poate fi actualizata pana la nivelul 10. Fiecare constructie necesita o anumita cantitate de resurse (precum construirea efectiva a fortaretei), insa aceste actualizari pot fi realizate oricand si nu necesita finalizare intr-un anumit interval de timp. Dupa finalizarea actualizarilor, toate cladirile din fortareata sunt setate la noile nivele (a se vedea tabelul de mai jos). Acelasi lucru se aplica si in cazul reducerii nivelului fortaretei. Costurile aferente actualizarilor pentru fiecare nivel in parte sunt corelate cu numarul de sate detinute de trib.

Cladirile din interiorul unei fortarete depind de nivelul acesteia. Cu exceptia zidului si a cladirii principale ele pot fi demolate si doar zidul poate fi reparat. Fortareata va avea mereu o prima biserica chiar daca bisericile nu sunt activate pe serverul in cauza. Diferenta consta in faptul ca aceasta biserica nu ofera o raza de actiune si are importanta doar pentru fortareata in sine.

Cladirile Fortaretei
Imagine Nivel Cladire Principala zid Cazarma Grajd Atelier Piata Centrala Fierarie Biserica
Stronghold Construction Site 0 1 0 0 0 0 1 0 0
Stronghold Level 1+2 1 3 2 2 2 1 15 1
2 6 4 4 4 2


Stronghold Level 3+4 3 9 6 6 6 3


4 12 8 8 8 4


Stronghold Level 5+6 5 15 10 10 10 5


6 18 12 12 12 7


Stronghold Level 7+8 7 21 14 14 14 9


8 24 16 18 16 11


Stronghold Level 9+10 9 27 18 22 18 13


10 30 20 25 20 15


Avantajele fortaretei

Fortareata prezinta urmatoarele avantaje:

  • Spatiu semnificativ mai mare in ferma comparativ cu satele obisnuite.
  • Capacitate de depozitare mult mai mare. Aceste resurse pot fi jefuite in conditiile in care setarile serverului permit acest aspect.
  • O crestere cu 100% a timpului de recrutare a unitatilor comparativ cu satele obisnuite.
  • Fiecare nivel al fortaretei sporeste nivelul abilitatilor la nivel de trib cu 10%, putand ajunge la un total de 100%.

Reducerea nivelului fortaretei in cazul unui jucator dintr-un trib inamic va aduce urmatoarele beneficii tribului:

  • Taleri gratuiti pentru fiecare membru al tribului. Numarul talerilor depinde de numarul satelor din tribul inamic si de nivelul fortaretei atacate.
  • Temporar, un bonus aditional de +100% viteza de recrutare atunci cand fortareata inamicului este redusa cu unul sau mai multe nivele.

Atacarea unei fortarete

Atacurile asupra unei fortarete functioneaza in mod similar procesului de atacare a satelor normale cu exceptia urmatoarelor 3 diferente principale:

  • Atunci cand atacati o fortareata doar zidul si cladirea principala pot fi setate ca tinta pentru catapulte.
  • Fortareata poate fi doar distrusa si nu cucerita. Cand fortareata ajunge la nivelul 0 poate fi reconstruita din nou. Daca resursele necesare construirii acesteia nu sunt obtinute in timp util atunci va fi inlaturata de pe harta.
  • Fortareata foloseste un nou sistem denumit "'Vitejie'".

Vitejie

Atacurile primite de la o fortareata respectiv, cele trimise catre aceasta folosesc sistemul de vitejie, ce functioneaza in mod similar sistemului pentru moral, chiar daca acesta nu este activat pe serverul in cauza.

Aceasta are efect asupra puterii de atac si este calculata in momentul in care o comanda este trimisa de la nivelul unei fortarete sau catre aceasta. Se calculeaza in functie de punctajul detinut de trib/jucator. Parasirea sau aderarea la un trib nu influenteaza valoarea acesteia. Impactul oscileaza intre o valoare minima de 10% si una maxima de 150%.

Repararea zidului

Zidul fortaretei functioneaza la fel ca zidul din orice alt sat cu exceptia faptului ca intemeietorii si conducatorii pot doar sa il repare si nu sa il construiasca. Zidul poate fi reparat doar pana la nivelul maxim detinut de fortareata.

Reducerea nivelului fortaretei

Atacarea cladirii principale poate conduce la reducerea nivelului fortaretei intrucat acestea sunt direct conectate. Pentru determinarea nivelului fortaretei, cladirea principala trebuie sa fie exact la acelasi nivel (rotunjire in minus). De exemplu: daca o fortareata de nivel 8 (cladire principala nivel 24) este atacata si cladirea principala este redusa la nivelul 23, fortareata va fi redusa la 7 si drept urmare si nivelul cladirii principale la 21. Drept urmare, cladirea principala poate fi redusa cu 3 nivele/atac insa fortareata doar cu 1.